سرخط خبرها
سرآغاز / سیاسی / از «روح‌الله زم» تا «منشه امیر» – مستند ایستگاه پایانی دروغ

از «روح‌الله زم» تا «منشه امیر» – مستند ایستگاه پایانی دروغ

هفته پیش یعنی 12 اسفند 1397 معا. با پخش مستند “ایستگاه پایانی دروغ” وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی به یکباره تصمیم می گیرد یکی از عوامل بسیار پرکار خود را که در ایجاد اخبار ضد و نقیض و در عین جال سرگرم کننده مشغول به کار است را به طور غیر منتظره ای تنها در مدت سه ماه از کار بیاندازد یا به اصطلاح بسوزاند.

چیزی که به ظاهر در شرایط کنونی با توجه به نیاز مبرم رژیم به شیوع اخبار سرگرم‌کننده، منطقی به نظر نمی‌رسد.

پس علت چیست؟

صدا و سیمای جمهوری اسلامی در دو مستند تلویزیونی یک بار هم نامی از »انجمن پادشاهی ایران» نمیبرد، اما تماما دوطرح اساسی و کارآمد «انجمن پادشاهی ایران» را مورد حمله قرار داده، و آن ها را واهی و ساخته و پرداخته عوامل اطلاعاتی جمهوری اسلامی میداند.

دو طرح «راه کوروش» (که در مستند دوم کوروش ۲ نامیده میشود) و طرح «فتح تهران» که هر دو در اندیشکده انجمن پادشاهی طراحی شده است، به واقع بر مبنای پتانسیل های سیاسی و اجتماعی در شرایط کنونی ایران در دستور کار انجمن قرار گرفته و از همان ابتدا تحسین بسیاری از کارشناسان را برانگیخته و انتظار می رفت با توجه به کار آرایی و درصد بالای موفقیت، مخالفین بسیاری نیز پیدا کند.

این طرح ها به صورت باز و تکیه بر عامل تبلیغات و استفاده مفید از فضای رسانه ای تنظیم شده استت که به راحتی قادر است راه خود را به سوی موفقیت باز کند. تلاش برای بی اثر کردن این طرح با نشر خبر دستکاری شده ی «پروژه کوروش ۲» به جای «راه کوروش» از آمد نیوز آغاز شد.

رسانه رادیو پیام اسرائیل در فردای انتشاار خبر در یازدهم دسامبر (27 آذر 1397) آن را واهی خواند و در نهایت در مستند ایستگاه پایانی دروغ وزارت اطلاعات آن را طرحی دروغین و ساختگی برای مهره ی فریب خورده خود خواند. اما در این میان یک اتفاق جالب افتاده است. اما قبل از آن لازم است بدانیم بر مبنای اساس تبلیغاتی طرح راه کوروش این طرح همزمان با ارسال نامه رسمی به دفتر نخست وزیری بنیامین نتانیاهو در اورشلیم یک نسخه هم برای جناب آقای منشه امیر سردبیر رادیو پیام اسرائیل ارسال شد. که هر دو بی پاسخ می ماند. در عین حال ادمین کانال تلگرامی شالوم اسرائیل انجمن را از موفقیت ضمنی طرح راه کوروش آگاه ساخت و سوال این است با توجه به آگاهی آقای منشه امیر از طرح راه کوروش و ارسال آن به دفتر نخست وزیری در بازنشر خبر این طرح از آمد نیوز نه تنها مورد تایید قرار نمی دهد بلکه آن را خیال بافی توصیف می کند و جدا از این بی مسئولیتی و دروغ بزرگ، جالبتر آن است که در متن باز نشر این خبر در سایت رادیو پیام اسرائیل، منبع مالی حمایت کننده از این طرح “یک کشور بزرگ غربی” عنوان می گردد. حال آنکه در باصطلاح اصل خبر در آمد نیوز و به شهادت گفتار مامور وزارت اطلاعات در مستند یاد شده، منبع تامین کننده مالی طرح یک شرکت انگلیسی متعلق به لرد دیوید آلیانس که به غلط “کشور بزرگ عربی” عنوان می گردد. که به سادگی می توان متوجه شد متن اصلی تنظیم شده بر اساس شرکت انگلیسی که یک “کشور غربی” است در سایت رادیو پیام اسرئیل به درستی درج شده و این مطلب نشانگر آن است که متن مربوطه از خبر آمد نیوز کپی نشده است، بلکه متن دیکته شده به روح الله زم ( که در مستند توسط روح الله روخوانی می شود) توسط حاج علی دارای غلط املایی است که به ما می فهماند منبع خبری وزارت اطلاعات در جهت تلاش برای سوزاندن طرح به واسطه ی روح الله زم، شخص منشه امیر بوده است.

سوال آخر این است منشه امیر با دردست داشتن اصل طرح چهارماه پیش از این رویداد با چه نیتی و در چه مقامی ابتدا متن طرح را دستکاری نموده و به دستگاه امنیتی ایران بای اجرای فرآیند سوزش تحویل داده است؟

نظر انجمن پادشاهی آن است که عده ای خاص و در مقام مشخص از اجرای یک طرح بسیار هوشمندانه در جهت برقراری آیین ریشه ای کوروش بزرگ به دشمنی پرداخته اند که به احتمال زیاد با این “نقطه داغ” که گافی از سوی نیروهای دوگانه اطلاعاتی و امنیتی خاص رخ داده است در آینده ای نه چندان دور بسیاری از مهره ها را جابجا نموده و ایشان تاوان این دسیسه ابلهانه را خواهند پرداخت.

هرگز با تندر و راه کوروش نباید شوخی کرد.

 

پاینده ایران

برقرار آیین ریشه ای

کوبنده تندر

(در تاریخ 22 مهر 1398 معا. سرانجام روح الله زم با پروپاگاندای شدید رسانه ای از صحنه حذف شد)

“آمد نیوز” ادعا دارد که در چارچوب عملیات “کورش ۲” رهبر آینده ملت ایران در تل آویو ستاد برپا می کند

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *