سرخط خبرها
سرآغاز / بازگشایی تازینامه (قرآن) / سوره البقرة ، آیه های ۲۱۰ به بعد tn-002-210

سوره البقرة ، آیه های ۲۱۰ به بعد tn-002-210

یعنی در اینجا پیغمبرها بگونه ای دقیقن شرخرهای جامعه ی بشریت بودن وهیچ تردیدی نداره ،
هَلْ يَنظُرُونَ إِلاَّ أَن يَأْتِيَهُمُ اللّهُ فِي ظُلَلٍ مِّنَ الْغَمَامِ وَالْمَلآئِكَةُ وَقُضِيَ الأَمْرُ وَإِلَى اللّهِ تُرْجَعُ الأمُورُ ﴿۲۱۰﴾

آیا منتظرن که این الله اونها رو در سایه ابر نگهداره یعنی در توده ی خطر قرار دادنه ظُلَلٍ مِّنَ الْغَمَامِ ابرهای تیره و سیاه رو میگه
وملائکه بیاد یه کاری بکنه وَقُضِيَ الأَمْرُ یعنی دستور صادر بشه فرمان داده بشه داوری در کار بشه وَإِلَى اللّهِ تُرْجَعُ الأمُورُ یعنی همون نابودی و قیامت کارها به خود الله برگشته بشه.
دوباره میاد سراغ بنی اسرائیل یعنی همه اینهائی که من میگم یه سری مسائل کوبنده و خسته کننده بی سر وته بی بها که دیناری به درد ادم نمی خوره یک شاهی وتکرار و تکرار و تکرار یه حرف رو دویست بار تکرار کرده ،برای اینکه سوژه نداشته برای اینکه سازندگی اجتماعی نداشته
سَلْ بَنِي إِسْرَائِيلَ كَمْ آتَيْنَاهُم مِّنْ آيَةٍ بَيِّنَةٍ وَمَن يُبَدِّلْ نِعْمَةَ اللّهِ مِن بَعْدِ مَا جَاءتْهُ فَإِنَّ اللّهَ شَدِيدُ الْعِقَابِ ﴿۲۱۱﴾

سَلْ بَنِي إِسْرَائِيلَ كَمْ آتَيْنَاهُم مِّنْ آيَةٍ بَيِّنَةٍ از این اقایون بنی اسرائیل رفت دوباره دنبال بنی اسرائیل دشمنان کهنش، چون اونها کسائی بودن که چرندیات اینو قبول نمی کردن میگفتن بابا هر چی داری میگی ما بهت گفتیم، از ما گرفتی داری میگی، در نتیجه دشمن بزرگشه، همینجوری دور میزنه هر مطلبی رو میگه میاد سراغ بنی اسرائیل

سَلْ بَنِي إِسْرَائِيلَ كَمْ آتَيْنَاهُم مِّنْ آيَةٍ بَيِّنَةٍ از این بنی اسرائیل بپرس چقدر ما براشون دلایل و بینات اوردیم؟

مَن يُبَدِّلْ نِعْمَةَ اللّهِ مِن بَعْدِ مَا جَاءتْهُ فَإِنَّ اللّهَ شَدِيدُ الْعِقَابِ وکسی که تبدیل کنه نعمتهای خدا رو بعد از اینکه بهش داده میشه، پس باید بدونه این الله عقوبت های شدید میده

زُيِّنَ لِلَّذِينَ كَفَرُواْ الْحَيَاةُ الدُّنْيَا وَيَسْخَرُونَ مِنَ الَّذِينَ آمَنُواْ وَالَّذِينَ اتَّقَواْ فَوْقَهُمْ يَوْمَ الْقِيَامَةِ وَاللّهُ يَرْزُقُ مَن يَشَاءُ بِغَيْرِ حِسَابٍ ﴿۲۱۲﴾

یک دروازه ی گشاد وشیر تو شیری این الله داره که اون سرش ناپیداست
زُيِّنَ لِلَّذِينَ كَفَرُواْ الْحَيَاةُ الدُّنْيَا یعنی این زدگی دنیا هر چی که هست زینت وجودی این دگر اندیشان میشه

يَسْخَرُونَ مِنَ الَّذِينَ آمَنُواْ و اینها از سوی الَّذِينَ آمَنُواْ مسخره میشن وَالَّذِينَ اتَّقَواْ فَوْقَهُمْ يَوْمَ الْقِيَامَةِ ادمهای متقی روز قیامت هم بالای سر اینها هستند ببینین کار الذین امنوا مسخره کردن الذین کفروا هست چون الذین کفروا اینها رو قبول نداره

يَسْخَرُونَ مِنَ الَّذِينَ آمَنُواْ و مسخره میشن از طرف این اقایون الذین امنوا
الَّذِينَ اتَّقَواْ فَوْقَهُمْ يَوْمَ الْقِيَامَةِ واونهائیکه پرهیز کار هستند بالای اینها هستند روز قیامت

وَاللّهُ يَرْزُقُ مَن يَشَاءُ بِغَيْرِ حِسَابٍ واین خدا به هر کس که دلش بخواد روزی میده به هرکس دلش بخواد بی حساب روزی میده
ویه عده ای رو هم مثل 17میلیون ادم افریقائی دم مرگه واز کوچکترین خوراک و حتا آب هم بهره نمیگیره این از این الله

كَانَ النَّاسُ أُمَّةً وَاحِدَةً فَبَعَثَ اللّهُ النَّبِيِّينَ مُبَشِّرِينَ وَمُنذِرِينَ وَأَنزَلَ مَعَهُمُ الْكِتَابَ بِالْحَقِّ لِيَحْكُمَ بَيْنَ النَّاسِ فِيمَا اخْتَلَفُواْ فِيهِ وَمَا اخْتَلَفَ فِيهِ إِلاَّ الَّذِينَ أُوتُوهُ مِن بَعْدِ مَا جَاءتْهُمُ الْبَيِّنَاتُ بَغْيًا بَيْنَهُمْ فَهَدَى اللّهُ الَّذِينَ آمَنُواْ لِمَا اخْتَلَفُواْ فِيهِ مِنَ الْحَقِّ بِإِذْنِهِ وَاللّهُ يَهْدِي مَن يَشَاءُ إِلَى صِرَاطٍ مُّسْتَقِيمٍ ﴿۲۱۳﴾

میگه فکر نکنین این الله خودش یکی از عوامل تفرقه افکنیه، گوش کنید اینجا بزرگترین تفرقه افکن خود این الله هست بعد اونجائیکه مسائل سیاسی پیش میاد یاروفلسفی رو قضایائی که دیده میگه یه چیزائی میگه بعد وقتی که میاد به مسائل سیاسیش برمیخوره همون رو به شکل احمقانه ای دگرگون میکنه

كَانَ النَّاسُ أُمَّةًوَاحِدَةً این مردم یک امت بودند امت واحد بودن
فَبَعَثَ اللّهُ النَّبِيِّينَ مُبَشِّرِينَ وَمُنذِرِينَ الله خبر دهندگان بشارت دهندگان وبیم دهندگان خودش رو فرستاد

أَنزَلَ مَعَهُمُ الْكِتَابَ بِالْحَقِّ لِيَحْكُمَ بَيْنَ النَّاسِ و با این پیغام دهنده ها و مبشرین کتابهای برحقی فرستاد که میان مردم داوری کنن
فِيمَا اخْتَلَفُواْ فِيهِ در اون مواردی که اونها دچار اختلاف شدند. وَمَا اخْتَلَفَ فِيهِ إِلاَّ الَّذِينَ أُوتُوهُ مِن بَعْدِ مَا جَاءتْهُمُ الْبَيِّنَاتُ

ولی هیچکدوم دچار اختلاف نشدن مگر اونائیکه براشون کتاب اومد و پیغمبر اومد اونجا اونها دچار اختلاف شدن

یعنی در اینجا پیغمبرها بگونه ای دقیقن شرخرهای جامعه ی بشریت بودن وهیچ تردیدی نداره ،این بند خیلی جالبه
كَانَ النَّاسُ أُمَّةًوَاحِدَةً مردم یک امتی بودن باهم درگیری نداشتن فَبَعَثَ اللّهُ النَّبِيِّينَ مُبَشِّرِينَ وَمُنذِرِينَ این الله نبی بشارت دهنده ی بیم دهنده فرستاد

وَأَنزَلَ مَعَهُمُ الْكِتَابَ بِالْحَقِّ لِيَحْكُمَ وکتاب باهاشون فرستاد کتابهای برحقیفِيمَا اخْتَلَفُواْ فِيهِ وَمَا اخْتَلَفَ فِيهِ که حکم بکند داوری بکند در میان مردم اختلافاتی که دارن براساس اون کتاب که دارن وَمَا اخْتَلَفَ فِيهِ إِلاَّ الَّذِينَ أُوتُوهُ مِن بَعْدِ مَا جَاءتْهُمُ الْبَيِّنَاتُ

ودراین دچار اختلاف نشدن مگر اونهائیکه اومد براشون این کتاب و پیغمبر و وقتی براشون دلائل اومدبَغْيًا بَيْنَهُمْ دشمنی ای در بین اونها اتفاق افتاد از وقتی که این اقایون پیغمبرها اومدن بشر تازه فهمید که هر کس باید یه جبهه ای بگیره به جون اون یکی بیفته
این بند 114 از سوره ماده گاوه

فَهَدَى اللّهُ الَّذِينَ آمَنُواْ لِمَا اخْتَلَفُواْ فِيهِ پس داوند هدایت میکنه مومنینی که از خودش هستن در مورد اون چیزهائی که بهش اختلاف کردن
فِيهِ مِنَ الْحَقِّ بِإِذْنِهِ این الله به اجازه و اذن خودش بعضی رو برمی گردونه بهشون اگاهی میده که نباید دچار اختلاف و جنگ و دعوا بشن
وَاللّهُيَهْدِي مَن يَشَاءُ إِلَى صِرَاطٍ مُّسْتَقِيمٍ یعنی که الله هدایت میکنه به راه مستقیم کسی رو که خودش بخواد
الله عین خلخالی که در جریانهای کردستان به صف میکرد وبعد از قیافه ی اون خوشش میومد میگفت اینو ولش بکنین بزارین بره بعد از کسی خوشش نمی اومد میگفت بکشینش از این واین واین خوشش می اومد ردشون میکرد ومیگفت ولشون کنین ازاینو اینو و اون خوشش نمی اومد میگفت ببرینشون و اعدامشون کنین

مشاهده این بخش در کانال یوتیوب

دانلود با کیفیت بالاتر

فایل آوایی این برنامه
[1]

دانلود ار سرور مدیافایر flv

دانلود ار سرور مدیافایر mp3

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *